NINA is op 13 april 100% Real
Op zaterdag 13 april verscheen een NINA magazine helemaal in het teken van schoonheid en de verschillende vormen ervan. Een Real NINA vol echte vrouwen die vertellen over wat het betekent om in deze Instagram-tijden helemaal jezelf te durven zijn. Jong en oud, met en zonder rimpels, soms met grijs haar, vaak zonder de perfecte maten.
Een match made in heaven voor Dove, dat via een open brief alle media en adverteerders opriep om vrouwen in media- en reclamecampagnes realistischer voor te stellen. Volgens recent en internationaal onderzoek bleek immers dat maar liefst 70% van de vrouwen zich niet herkent in beelden die ze dagelijks te zien krijgen. Dove wilt, als deel van het probleem, ook deel uitmaken van de oplossing en roept de sector op tot een meer inclusieve visie op schoonheid.
“Als je als merk zo openlijk een maatschappelijk punt wilt maken, dan kan je je maar beter niet beperken tot klassieke advertentieruimte. Met deze native aanpak geven we het verhaal van Dove meer body en context.”