Challenge:

De markt van zonnepanelen is versnipperd over enkele grote spelers en veel kleinere, lokale spelers. MR Solar is een grote nationale speler die heel België en Nederland kan bedienen. Toch vinden onvoldoende klanten de weg naar het bedrijf. Daarom wil de zonnepaneleninstallateur hun naamsbekendheid vergroten. Ze willen aan de consument duidelijk maken dat hun aanpak, referenties en voordelen verder gaan dan die van lokale spelers.

Message:

Iedereen kent de ecologische voordelen van zonnepanelen, maar velen twijfelen of de investering tegenwoordig nog de moeite waard is. Weegt het rendement wel even zwaar op tegen de kosten? Het is een vraag die veel mensen zich stellen.

Nochtans zijn zonnepanelen de investering meer dan waard. Je hebt recht op subsidies, je krijgt 10 % opbrengst tijdens de terugverdienperiode, ze leveren meer op dan een spaarboekje en het is bovendien nog steeds voordeliger om je eigen energie op te wekken dan er te kopen. Tijd om deze pluspunten op een efficiënte manier aan de man te brengen.  

Solution:

Het doeltreffendste medium om te werken aan je naamsbekendheid en tegelijk je boodschap over te brengen aan je doelgroep, is via televisie. Maar zomaar een campagne lanceren op tv is niet voldoende: je moet je onderscheiden met een weldoordachte strategie. En die strategie werkten we uit tot een zelfrelativerend en ontwapenend concept. Eentje die het scepticisme over zonnepanelen wegneemt en het doelpubliek overtuigt van de voordelen.

Om ons verhaal op een ludieke en informerende manier te vertellen, gingen we op zoek naar een spokespersoon. Een figuur die met de nodige geestigheid en enthousiasme de terughoudendheid en twijfel bij de mensen tenietdoet en hen opnieuw warm maakt voor zonnepanelen. En dat vonden we in de legendarische Jacques Vermeire. Dankzij onze bekende hoofdrolspeler, humor en originaliteit slagen we erin om op te vallen in het bedrijvige medialandschap en is onze televisiespot te zien op diverse zenders van DPG Media.

MR Solar
MR Solar
MR Solar
MR Solar
MR Solar ballon
MR Solar

Opnames in samenwerking met Het Peloton en GBL Studio