Challenge:

Anderen je verhaal laten vertellen, geeft je merk geloofwaardigheid en objectiviteit. Toch is earned media niet vanzelfsprekend voor een merk zoals Dove. Velen gaan er immers vanuit dat zo’n multinational een groot mediabudget voorziet voor de promoting van hun producten.

Message:

Dove zet zich al jaren in voor natuurlijke schoonheid. Ze gebruiken geen gefilterde of gefotoshopte beelden en vervangen modellen door echte vrouwen. Met hun Dove Self-Esteem Project focussen ze zich deze keer op jonge meisjes. Zij willen dat de vrouwen van morgen opgroeien met een positief beeld over zichzelf.

Hun doel? Ouders, mentoren, leerkrachten en jongerenwerkers inzetten om het zelfbeeld van jongeren te versterken. 

Solution:

Een sterk dossier waar influencers, bloggers en journalisten betrokken worden:

  • Een onderzoek via scholen waarbij de cijfers interessante content biedt voor journalisten.
  • Een influenceraanpak met een relevante maatschappelijke insteek zodat ouders zich bewust worden van het probleem en een gesprek aangaan met hun kinderen.
  • Boeiende schoolworkshops voor leerkrachten om samen met hun leerlingen dieper in te gaan op het lichaamsbeeld van jongeren.

Het Dove Self-Esteem Project wil via workshops in de scholen  jongeren weerbaarder maken en vertrouwen geven.

Internationaal onderzoek wees uit dat sociale media vreet aan het zelfbeeld van jonge meisjes. Wij gingen op zoek naar de impact op Belgische jongeren.

infographic

Een enquête via de scholen leverde relevante content, waar journalisten dankbaar mee aan de slag gaan.